top of page

גוף ההילה (Aura)


הגוף השביעי הוא גוף ההילה, ובאנגלית נקרא Auric body. ההילה היא השדה האלקטרומגנטי המקיף את הגוף, ממש כמו השדה האלקטרומגנטי סביב כדור-הארץ. היא שדה אנרגיה שמהווה שיקוף של אנרגיות החיים העדינות בגוף. אנרגיות אלה הופכות אותנו למה שהננו וגם מושפעות מהסביבה שלנו ומאורח החיים שלנו. ההילה משקפת את הבריאות שלנו, האישיות שלנו, הפעילות המנטאלית, והמצב הרגשי. ניתן לראות בהילה מחלה - לעיתים הרבה לפני שמופיעים תסמינים.

הגודל של ההילה יכול להיות בין מטר עד שלושה מטר סביב הגוף. כשההילה חזקה היא מתפקדת כמיכל לכח החיים שלנו - הפראנה, וכשהפראנה נבנית במיכל אנו בריאים, חזקים, ומביאים לידי ביטוי את הטבע המלאכי שלנו. אנו חשים בטחון ונינוחות ומעמדה זו אנו יכולים לחוש חמלה כלפי אחרים, ועצם הנוכחות שלנו מרוממת את כולם.

כאשר ההילה עוצמתית היא מהווה גם שדה הגנה. היא מושכת חיוביות ודוחה שליליות, ומגוננת בפני מחלות ומצבים שליליים.

אם ההילה קטנה וחלשה, הטבע החייתי שלנו יותר יבוא לידי ביטוי. אנו יותר חלשים, חסרי ביטחון עצמי ומושפעים יותר ממחשבות ורגשות של הזולת. שליליות יכולה לחדור לתודעה ולגוף.

כדי לחזק ולבנות את ההילה יוגי בהג'אן ממליץ לנו:

  1. לעשות מדיטציה

  2. ללבוש בגדים לבנים מחומרים טבעיים

אני רוצה לשתף עמכם את אחת המדיטציות הכי מוכרות שבין כל הסגולות שלה עוזרת לאזן את ההקרנה האלקטרומגנטית של ההילה. זו מדיטציה שנחקרה מדעית ע"י דר דהרמה סינג קהלסה, שעבד איתה עם חולי אלצהיימר ודמנציה. מאמר על כך ניתן למצוא כאן.

קירטן קרייה

יושבים בישיבה נוחה כאשר עמוד השדרה ישר. העיניים מתמקדות בנקודה שבין שתי הגבות. המדיטציה עובדת עם המנטרה הבאה:

חמשת הצלילים הראשונים (S, T, N, M, A (panj shabad בצורתם המקורית:

סָה – אינסוף, הקוסמוס, ההתחלה

טָה – חיים, קיום

נָא – מוות, שינוי, טרנספורמציה

מָה – לידה מחדש

כל חזרה על המנטרה לוקחת 3 עד 4 שניות. זהו המחזור של הבריאה. מתוך האינסוף באים החיים והקיום האינדיבידואלי. מתוך החיים בא המוות או השינוי. מתוך המוות מגיעה הלידה מחדש של התודעה לתוך העונג של האינסוף דרך החמלה אשר מובילה חזרה לחיים.

תנוחת הידיים (מודרה): מנטרה זו ניתן לעשות עם תנוחות ידיים שונות. השיטה השכיחה היא להתחיל מגיאן מודרה. המרפקים ישרים בזמן אמירת המנטרה. עם כל הברה מחליפים את האצבע שנוגעת באגודל, עם לחץ יציב.

סָה – נוגעים עם האצבע הראשונה (אצבע) באגודל (צדק – Jupiter)

טָה – נוגעים עם האצבע השנייה (אמה) באגודל (שבתאי – Saturn)

נָא – נוגעים עם האצבע השלישית (קמיצה) באגודל (שמש)

מָה – נוגעים עם האצבע הרביעית (זרת) באגודל (כוכב– Mercury)

אומרים את המנטרה בשלושת השפות של המודעות:

אנוש: בקול רם (העולם)

אוהבים: בלחישה (הרצון להשתייך)

אלוהי: בדממה בלב (אינסוף)

משך הזמן: מתחילים בלומר את המנטרה בקול רם למשך 5 דקות, אחר כך בלחישה 5 דקות, אחר כך צוללים לתוך הצליל ומהדהדים בדממה במשך 10 דקות. ממשיכים בחזרה ללחישה במשך 5 דקות ואז בקול רם למשך 5 דקות. ניתן לשנות את משך המדיטציה כולה תוך שמירה על היחס בין אמרירה בקול רם, בלחישה, ובלב.

לסיום: סדרה זו לוקחת 30 דקות. לסיים עם דקה אחת של תפילה בדממה, ואז לשאוף, למתוח את הידיים למעלה תוך יישור ומתיחת האצבעות וליישר את עמוד השדרה. לנשום כמה נשימות עמוקות ולהרפות.

הערות: כל פעם שסוגרים אצבע עם האגודל ויוצרים מודרה האגו "נועל" את ההשפעה של אותה מודרה בתודעה:

אצבע ראשונה: גיאן מודרה - ידע

אצבע שנייה: שוני מודרה - חוכמה, אינטליגנציה, סבלנות

אצבע שלישית: סוריה מודרה - חיוניות, אנרגיית החיים

אצבע רביעית: בודהי מודרה - תקשורת

מדיטציה זו מביאה איזון מנטאלי שלם לנפש. התהודה עם כל אצבע מחליפה את הקוטב החשמלי. האצבעות הראשונה והשלישית הן בעלות קוטב שלילי ביחס לאצבעות האחרות. זה גורם לאיזון של השדה האלקטרומגנטי של ההילה.

תרגול של מדיטציה זו היא מדע וגם אומנות. זו אומנות בדרך שבה היא מעצבת את התודעה, מזקקת את התחושות ומביאה תובנות. זהו מדע בשל הודאות הבדוקה של התוצאות שכל שיטה מביאה. למדיטציות יש פעולה מקודדת לתגובת הנפש. משום שקריה זו אפקטיבית ומדויקת היא יכולה להוביל לבעיות אם לא עושים אותה כשורה.

יוגי בהג'אן לימד ב winter solstice בשנת 1972 שאדם שלובש בגדים לבנים ומודט על צליל זה במשך שעתיים וחצי שעות ביום למשך שנה, ידע את הנסתר, ויראה את הסמוי. דרך תרגול קבוע זה המיינד מתעורר לאינסוף ולקיבולת הנשמה להקרבה, שרות ויצירה.

נקודות ביקורת למדיטציה:

אם בשלב הדומם של המדיטציה המיינד נודד ללא שליטה, לחזור ללחישה, לקול רם, ללחישה וחזרה לדממה. לחזור על כך לפי הצורך. יש אנשים שעלולים לחוות כאב ראש בעקבות תרגול המדיטציה. הסיבה העיקרית לכך היא סירקולציה לא טובה של פראנה במרכז השמש. כדי להימנע מכך נמדוט על המנטרה בצורת האות L: כלומר חשים שיש זרימה קבועה של אנרגיה קוסמית לתוך צ'קרת הכתר, וממנה החוצה דרך צ'קרת העין השלישית אל האינסוף. זרימת אנרגיה זו עוקבת אחר המסלול הנקרא חוט הזהב, הקשר בין בלוטת האצטרובל ובלוטת יותרת המוח. אפשר גם לכסות את הראש בבד לבן מסיב טבעי.

המורה גורוקה סינג מסביר כיצד לעשות את המדיטציה ומדגים אותה:

מוזמנים לעשות את המדיטציה יחד עם זוג המורים והמוסיקאים המקסימים Tera Naam:

bottom of page