top of page

המיינד הניטראלי


המיינד הניטראלי הוא הגוף השלישי מבין שלושת הגופים המנטאליים. המיינד הניטראלי לא היה כל כך פעיל בעידן הדגים המסתיים, ורק מעטים, מתרגלים רוחניים מתמידים, פיתחו את היכולות המקושרות למיינד זה. המיינד הניטראלי מהווה "קוטב" שלישי שילך ויתפתח באנושות בעידן החדש: קו אמצע. המהות של המיינד הניטראלי היא אחדותיות, שרותיות וחמלה.

המיינד הניטראלי או המדיטטיבי הוא בעל מנטליות אולטימטיבית של win-win. דרכו אתם מביטים בכל סיפור החיים מתוך חמלה. המיינד הניטראלי מעריך את הקלט שמתקבל משני הקטבים הנגטיבי והפוזיטיבי (וגם שאר הגופים האנרגטיים), ונותן לכם הכוונה בתוך תשע שניות. זו נקודת מבט מאוד אינטואיטיבית, שמאפשרת חיבור לנשמה. אם המיינד הניטראלי חלש יתכן ותתקשו בקבלת החלטות. ההויה שלכם תהיה מורגלת בתחושה של קורבנות אל מול החיים (החיים קורים לי) כיוון שאינכם יודעים כיצד לשלב את ההתנסויות שלכם ולמצוא בהן משמעות. יתכן ותתקשו לראות מעבר לקוטביות של החיים על פני האדמה, לתאם תדר לתוכנית הקוסמית הרחבה.

המיינד הניטראלי שוקל ואומד כל דבר. הוא לא נאחז ואיננו תגובתי. המיינד הניטראלי מתבונן בפעולתם של שני חלקי המיינד האחרים - הנגטיבי והפוזיטיבי, ואז שופט את שניהם אל מול המהות הגבוהה, האני הגבוה. הוא שוקל את כל הגורמים החיוביים והשליליים כנגד הכוונה האמיתית שלכם לאורו של האני הגבוה. הוא שואל, "האם זה אמתי? האם זה תומך את הכוונה או המטרה שלי? מה החזון שלי והשליחות שלי? האם זה בעל מהות ומשמעות? מהן ההשלכות, התוצאות והכוונות?"

המיינד הניטראלי דומה למושג קו אמצע המוכר מהקבלה, שספירותיו (כתר, דעת, תפארת, יסוד ומלכות) פועלות ככוחות ממזגים ומאזנים בין קוי ימין ושמאל.

אני רוצה לקשר זאת גם למושג קו אמצע שהובא ע"י האוניברסיטה הקוסמית: קו האמצע מייצג שליטה בשני הקטבים ויכולת להפיק מהם את המיטב. כאשר בונה האדם בתוכו מודעות התומכת קו אמצע, ניתן לו לנהל חיים מאוזנים, התואמים את סביבת העבודה של העידן החדש. קו האמצע של העידן החדש מבטא מוקד פנימי החולש על הקטבים ועושה בהם שימוש על מנת ליצור פעלתנות והתפתחות.

המהות של המיינד הניטראלי, אם כן, היא תבוניות, חיבור לנשמה ולעולמות הגבוהים, ראייה של מימדי הקיום והמציאות שמעבר, מבט על וראיית הסמוי. כאשר המיינד הניטראלי מפותח אנו רואים אופק ארועים רחב, מודעים לפוטנציאלים ולהסתברויות ויכולים לראות את התוצאות שיהיו לבחירות שלנו. מתוך כך יש לנו אפשרות לבחור בחירה חופשית מודעת אשר תוביל אותנו להתקדם בנתיב הנשמה, נתיב שיש בו שפע של מימון והסתברויות תומכות.

מידע נוסף על גוף המיינד הניטראלי אפשר למצוא בספר The Mind מאת יוגי בהג'אן.

אני רוצה לשתף עמכם מדיטציה שעוזרת לפתח את המיינד הניטראלי.

מדיטציה למיינד הניטראלי

לשמוע את האמת זה קל אך קשה לחיות אותה, להטמיע אותה עמוק בלב ובמיינד. המיינד הניטראלי פותח את השער לזכרון העמוק של העצמי והנשמה. המיינד הניטראלי מאפשר לכל המחשבות להיות מבלי להפריע לאור הפנימי להאיר בקביעות.

יושבים בישיבה נוחה כאשר הגב ישר. מניחים את כף יד ימין בתוך כף יד שמאל בחיככם. האגודלים יכולים לגעת זה בזה, אך אין הכרח בכך. שחררו את המתח מכל חלקי הגוף. שבו ישר תוך מציאת האיזון. העיניים עצומות. דמינו את עצמכם יושבים בשלווה מלאי זהר קורן. בהדרגה אפשרו לאנרגיה שלכם להאסף כזרם בנקודה שבין שתי הגבות. אפשרו לנשימה להסדיר את עצמה לנשימה מדיטטיבית, איטית, כמעט בלתי מורגשת. התרכזו ללא מאמץ בנקודה הזו ותהדו בצורה מונוטונית, כל הברה בנפרד, את המנטרה:

Wha-hay gu-roo

זהות אינסופית מהחושך אל האור

קיראו למהות הגבוהה שלכם, המשיכו ביציבות ועברו דרך כל המחסומים.

Let go and let God.

ממשיכים למשך 11 עד 31 דקות.

​© 2017 by Kundalini Yoga Haifa. Proudly created with Wix.com

bottom of page