top of page

גוף הנשמה


על פי האנטומיה היוגית אנו מורכבים מאוסף של עשרה גופים אנרגטיים שהצפיפות והתדר שלהם שונים זה מזה. היום אני רוצה לספר לכם על הגוף הראשון שהוא גוף הנשמה, ובאנגלית נקרא soul body. הגוף הזה מהווה את הניצוץ הנשמתי, התמצית של מהות הנשמה שמתגלם בתוך גוף פיסי, שכן הנשמה עצמה היא שדה תודעה עצום מימדים שלא יכול להיות מוכל בגוף פיסי אחד. דרך גוף הנשמה אנו מחוברים לנשמה שלנו ולאינסוף. כאשר אנו מחוברים לגוף הנשמה והוא מאוזן, אנו יכולים לחיות מהלב במקום לחיות מהראש. היצירתיות נובעת מאיתנו באופן טהור, פשוט, ועניו. אנו יכולים להתחבר ולהתמסר לזרם התודעה העצום שאנו חלק ממנו, אנרגיה אלוהית, ולהביע אות בחיים שלנו.

מידע נוסף על גוף הנשמה בבלוג של Ramdesh Kaur

אני רוצה לשתף עמכם מדיטציה שעוזרת ליצור את החיבור פנימה, לגוף הנשמה, ולהדרכה הפנימית שהוא מהווה.

מדיטציה להנחיה פנימית ניתנה ב 27 למאי 1974

התאמנו על תרגול המדיטציה הזו בהדרגה והגיעו עד 31 דקות. בתקופות שבהן אנו מאבדים את דרך האמת ונדמה שהבהירות אבדה, אפשר להרגיע את עצמנו ולהשקיט את המייד ואז הדרך תתבהר לנו. הראש מורכן כאילו שאנו מקריבים אותו לגורו או לאני הגבוה. מלבד חיזוק ההכוונה המנטאלית המדיטציה הזו יכולה להקל אל מחלות דם. אם עושים יוגה תרפיה ניתן לעלות בהדרגה לתרגול של שעתיים וחצי.

זה חיוני לחיות את החיים לפי ההנחיה של האמת הפנימית. אם לא תחיו כך יהיו לכם ספקות. אם לא תסירו את הספקות תתחילו לחוש תסכול. התסכול כאשר לא פותרים אותו מוביל לכעס, והכעס מוביל להתנהגות שפוגעת באחרים או בנו או שניהם. כדי לעצור את המעגל ההרסני הזה צרו הרגל להתחבר פנימה לעצמי ולהתיעץ עם התודעה הגבוהה שלכם. המדיטציה הזו מפתחת את היכולת הזו.

למדיטציה שני חלקים:

חלק ראשון

יושבים בישיבה נוחה כאשר הגב ישר. מביאים את כפות הידיים יחד ליצור קערה קטנה, כאילו להחזיק מים בידיים, אבל משאירים מרחק קטן בין שתי הזרתות, כמו צורה של דג. הראש מורכן מעל הידיים והעיניים מביטות לתוך הידיים כאשר העיניים כמעט עצומות. שואפים בעשרה חלקים ונושפים בעשרה חלקים. כאשר שואפים חוזרים בלב על המנטרה Whaaho עם כל חלק של השאיפה. כאשר נושפים חוזרים בלב על המנטרה Guru עם כל חלק של הנשיפה. ממשיכים למשך 11 דקות.

חלק שני

מניחים את הידיים בגיאן מודרה על הברכיים וחוזרים על המנטרה באופן הבא: שמונה פעמים Whaaho ושמונה פעמים Guru. ממשיכים למשך 5 דקות.

מיצאו כאן קישור להקלטה שבה יוגי בהג'אן מלמד את המדיטציה (מדקה 135:50)

bottom of page