top of page

קונדליני יוגה לצ'קרת הגרון


בחודש אפריל, בשיעורים במתנס רמת ספיר, אנו מתרכזים בתרגולים שעובדים על הצ'אקרה החמישית, צ'אקרת הגרון.

בספרה, אנודיאה ג'ודית אומרת על צ'אקרת הגרון:

"תקשורת ההמונים מתפשטת במהירות. הטכנולוגיות של התקשורת המודרנית מספקות לנו גישה מהירה ליותר מידע מאי פעם. סרטים, סרטונים, רדיו, ספרים, מגזינים, עיתונים, האינטרנט, טלפונים סלולריים, מדבקות למכוניות ואפילו טי-שירטים - הצ'אקרה החמישית התרבותית היא שדה שנמצא בכל מקום בו זמנית, ומשפיע על התודעה שלנו בכל רגע ורגע. כיצד נוכל לשמוע את הרטיטה הייחודית של עצמנו בעולם ששאגות הציביליזציה מחרישות את אוזנינו? כיצד נוכל לבטא את האמת שלנו כאשר היא שונה מהנורמטיביות המקובלת של שיחה מנומסת? כיצד בממלכה המעודנת של הצ'אקרה החמישית, נמצא את השקט הדרוש להקשיב לאמת הפנימית?"

Anodea Judith, Eastern Body, Western Mind: Psychology and the Chakra System As a Path to the Self

אני סובלת מאז הילדות מעניינים עם צ'אקרת הגרון. בילדות סבלתי מדלקות שקדים חוזרות, ובסוף התיכון פיתחתי מחלה אוטואימונית בבלוטת התריס. בתקופה שעבדתי בהייטק היה נתפס לי הצוואר לעיתים קרובות. המורה שלי ליוגה המליץ לי לתרגל את הסדרה הבאה למשך ארבעים יום כדי לרפא את צ'אקרת הגרון.

Wahe Guru Kriya ניתנה ב 27 לנובמבר 1974

בתרגול סדרה זו אנו חוזרים על המנטרה Wahe Guru שהמשמעות שלה היא האקסטזה שחווה המתרגל כאשר הוא פוגש את החכמה שמוציאה מהחושך אל האור. לאורך כל הסדרה, כשאומרים Wa מתרכזים באזור הטבור, כשאומרים he מתרכזים בלב, ובאמירת Guru מתרכזים בשפתיים.

ניתן לדעת את הסדרה הזו ע"י התרגול שלה. זה אימון שלם לבלוטת התריס, יותרת המוח והאיצטרובל. כל הגוף אמור להזיע. מדטו לאחר סדרה זו כדי להבין שאנו ערוצים של האמת, והערך האמיתי של האדם הוא לשמר חסד בסיטואציות הכי מאתגרות.

תרגיל 1

נכנסים לתנוחת הכיסא: עומדים בפיסוק ברוחב המזרן, מתכופפים קדימה ומשחילים את הידיים בין הרגליים. מחבקים את השוקיים עם הידיים ומניחים את כפות הידיים על כפות הרגליים. לבסוף מתיישבים על הידיים כשהגב מקביל לרצפה.

הראש ישר בהמשך עמוד השדרה. מסובבים את הראש לכיוון כתף שמאל ואומרים Wahe. מסובבים את הראש לכיוון כתף ימין ואומרים Guru. ממשיכים כך בקצב מתון תוך אמירת המנטרה ברציפות.

ממשיכים למשך 3 דקות.

תרגיל 2

עוברים לעמידה, מניחים את כפות הידיים על האגן מאחורה ונשענים לאחור. נותנים לראש ליפול לאחור. מסובבים את הראש לכיוון כתף שמאל ואומרים Wahe. מסובבים את הראש לכיוון כתף ימין ואומרים Guru.

ממשיכים למשך 3 דקות.

תרגיל 3

מעמידה נשענים קדימה עם גב ישר ומניחים את כפות הידיים על הברכיים. הראש ישר בהמשך עמוד השדרה. מסובבים את הראש לכיוון כתף שמאל ואומרים Wahe. מסובבים את הראש לכיוון כתף ימין ואומרים Guru.

ממשיכים למשך 3 דקות.

תרגיל 4

עומדים ישר ומרימים את הידיים ישר למעלה. אומרים Wahe ומשאירים את העקבים על הרצפה. אומרים Guru ועולים על קצות האצבעות.

ממשיכים למשך 3 דקות.

תרגיל 5

עוברים לשבת על העקבים ומניחים את כפות הידיים על הרצפה לפני הברכיים. זו תנוחת הספינקס. אומרים Wahe כשהגב ישר. אומרים Guru ויורדים עם הראש לרצפה.

ממשיכים למשך 3 דקות.

תרגיל 6

יושבים בישיבה נוחה כשהידיים על הברכיים בגיאן מודרה (אגודל נוגעת באצבע הראשונה)

לוחשים את המנטרה Sa Ta Na Ma.

ממשיכים למשך 2 דקות.

אומרים בקול את המנטרה Sa Ta Na Ma.

ממשיכים למשך 2 דקות.​​

תרגיל 7

יושבים על העקבים כשכפות הידיים על הירכיים. נעים בתנועת spinal flex יחד עם המנטרה Sa Ta Na Ma. פותחים את החזה ב Sa ומקמרים ב Ta, שוב פותחים ב Na ומקמרים ב Ma.

ממשיכים למשך 3 דקות.​​

לסיום יושבים במדיטציה שקטה.

bottom of page